Maandag 16 oktober


De eerste excursie: stadswandeling geleidt door Michelle. Ik nam de rol als leider' van de groep op me om de antwoorden van de vragen te bevestigen. Mooie wandeling; groot contrast tussen arm en rijk. Er kwam een stukje geschiedenis (o.a. het aquaduct) voorbij, en religie (christelijk en islamitisch) en cultuur (muziek). Lopend over de markt vlogen de geitenkoppen je om de oren, wat iedereen nogal indrukwekkend vond geloof ik.

oke, wij kennen ook kraakpanden, maar dit slaat alles! (foto door Sjoerd van Leeuwen)

Vervolgens bij de Suleymanmoskee verzameld waar om 13.15 uur de excursie begon. Mooie, indrukwekkende, open moskee en omgeving! Helemaal in de trant van de Islam moesten alle dames een hoofddoek dragen. Voor sommige was dit een hele klus, anderen hadden het zo voor elkaar. De groep werd verdeeld in drie vrouwengroepen en een mannengroep waarna we vier onderdelen aandeden. De rondleiding door Sjoerd was een heel sterk punt; duidelijk, goeie verteltrant, lekker de vaart erin. Een zwak punt vond ik de opdracht binnen in de moskee waar een feest georganiseerd moest worden. We werden een beetje aan ons lot overgelaten zeg maar en de bespreking ervan kwam ook niet erg van de grond.

’s Avonds met een groep meiden (Linda, Fleur, Naomi, Stefanie, Patricia, Marjolein en ik) naar de hamam geweest. Heerlijk rustig wegstomen...



No comments: